Παρασκευή, 1 Αυγούστου 2008

Ποιότητα ζωής

Αφορμή για το σημερινό ποστ ήταν τα πολύ ανθρώπινα ποστ του φίλου blogger περαστικού και οι συζητήσεις σε αυτά σχετικά με την ανθρωπιά, την ποιότητα ζωής και το επίπεδο των ανθρώπων που ζούνε δίπλα μας.
Στην Σουηδία πηγαίνω ανελλιπώς κάθε χρόνο από το 2001, μπορεί και δύο φορές το χρόνο. Αμέσως μου ήρθαν στο μυαλό κάποιες φωτογραφίες που έχω πάρει κατά καιρούς, σχετικές με τα όσα έχουμε συζητήσει στο blog του περαστικού. Θα δείτε πράγματα που σε άλλες χώρες είναι αυτονόητα, ενώ εδώ παραμένουν ζητούμενα ή σε πολλές περιπτώσεις όνειρα θερινής νυκτός...



Parking ποδηλάτων στην παλιά πόλη (gamla stan) της Στοκχόλμης.




Αριστερά αυτοκινητόδρομος, δεξιά ποδηλατόδρομος και πεζόδρομος στο Gustavsberg (Höjdhagen).

Το ίδιο και εδώ.

Ποδηλατόδρομος στο κέντρο της Στοκχόλμης (Kungsträdgården).


Διαδρομή Stockholm-Norrtälje. Τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας χωρίζονται με νησίδα πρασίνου που σε κάποιες περιπτώσεις είναι τόσο μεγάλη που ούτε καν βλέπεις το αντίθετο ρεύμα.
Το οδόστρωμα τέλειο σε όλη τη διαδρομή. Οι δρόμοι δεξιά και αριστερά πεντακάθαροι.


Στο επαρχιακό δίκτυο, όταν στενεύει ο δρόμος γίνεται το εξής: για κάποια χιλιόμετρα (1-2) πας σε μια λωρίδα και οι απέναντι σε δύο (για να γίνουν οι προσπεράσεις). Μετά, γίνεται το αντίθετο κ.ο.κ. και έτσι πάντα υπάρχει διαχωριστικό και δεν μπαίνεις ποτέ στο αντίθετο ρεύμα για να προσπεράσεις.


Δρόμος-χαλί...


Φανάρι για ...ποδήλατα!




Uppsala. Parking ποδηλάτων έξω από τον σιδηροδρομικό σταθμό.

Φυσικά εμείς δεν χρειαζόμαστε τίποτα από τα παραπάνω διότι ...όταν εμείς χτίζαμε Παρθενώνες αυτοί τρώγαν βελανίδια και τα λοιπά...
Το ποστ είναι αφιερωμένο στον φίλο ελληνοσουηδό blogger pølsemannen .

doctor

53 σχόλια:

  1. Doctor, οι εικόνες αυτές μοιάζουν βγαλμένες από τον ιδανικό κόσμο που φαντάζομαι. Χάρηκα με τις εικόνες, αλλά και μελαγχόλησα για το γεγονός ότι χώρες με τέτοιο πολιτισμό (σημερινό και όχι αρχαίο) αντιστοιχούν σε τόσο μικρό μέρος της ανθρωπότητας. Φανάρι για ποδήλατα... να το δω στην Ελλάδα και ας πεθάνω :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτές είναι εικόνες πολιτισμένης χώρας!Πότε στην Ελλάδα θα ξεπλύνουμε αυτή τη βρωμιά που μας πνίγει ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φανάρι για ποδήλατα Περαστικέ; Εδώ οι ποδηλάτες θεωρούνται κάτι μεταξύ ανώμαλων ή γραφικών...

    ***

    Resident, δεν μπόρεσα να βρω μια φωτογραφία που να δείχνει μια στάση λεωφορείου όπου έχουν τοποθετήσει ένα δοχείο με άμμο (φανταστείτε κάτι σαν αυτό που ανάβουνε τα κεριά όσοι πάνε στην εκκλησία) και εκεί βάζουν τα αποτσίγαρα για να μην τα πετάνε κάτω...

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και για να προλάβω τον αστικό μύθο ότι οι Σουηδοί αυτοκτονούν μπουλουκηδόν (αυτό συνέβαινε στις δεκαετίες 60-70):

    List of countries by suicide rate

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Όποιος δεν έχει ρόδες(αμάξι ει δυνατόν SUV) είναι λούγκρα κομμουνίστρια λουλού ναούμε.

    Έτσι τσάτρα πάτρα που χτίστικαν οι νεοελληνικές πόλεις, που να μείνει χώρος για ποδηλατόδρομους;

    Μιλάμε εδώ δεν υπάρχουν καν σοβαρά πεζοδρόμια, όπως στην Σόλωνος προς το Πολυτεχνείο π.χ.
    (Μιλώντας για πεζοδρόμια, πάντα έκαναν εντύπωση στους συγγενείς μου εκ Σουηδίας, οι νεραντζιές που φυτρώνουν σε πολλά ελληνικά πεζοδρόμια).

    Για να αναπτύξουμε αντίστοιχη συγκοινωνιακή υποδομή, αλλά κυρίως την σωστή νοοτροπία του πεζού, του ποδηλάτη, αλλά και του οδηγού 4τροχου, έχουμε να φάμε πάρα πολλά ψωμιά...

    Είναι η Αθήνα χώρος για να κυκλοφορείς με ποδήλατο;

    Άσε πάω για ποδηλατάδα στη Βαγδάτη καλύτερα...

    Καλό καλοκαίρι και ευχαρισΘΘΘώ για την αφιέρωση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. γιατρέ μου με πρόλαβες!
    έχω μαζέψει υλικό γι αυτό ακριβώς το θέμα και κάποια στιγμή θα το αναρτήσω - θα δω αν βρω και αυτό το δοχείο με άμμο για αποτσίγαρα να το φωτογραφίσω....
    εγώ έχω και μια κάτσε καλά φωτογραφία από ένα αθηναικό πεζοδρόμιο, έτσι για σύγκριση!

    έρχεσαι πάνω; αν ναι να πιούμε βρε έναν καφέ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Polse, η Αθήνα είναι κλινικά νεκρή, όμως και στην επαρχία που υπάρχει χώρος γίνεται τίποτα;
    Με λαμπρή εξαίρεση την Καρδίτσα που έχει ποδηλατόδρομους (έπαθα πλάκα όταν το είδα!) και κάποιες μικρές πόλεις στην υπόλοιπη Ελλάδα κυριαρχεί η αναρχία και η τσαπατσουλιά.

    Μια φορά προσπαθούσα να εξηγήσω σε έναν σουηδό τι σημαίνει παράνομη χωματερή και τον έβλεπα να απορεί.

    ***

    simela, μιας και είσαι στην Στοκχόλμη πάρε μια φωτογραφία από κάποια στάση! Το μόνο σημείο που η Στοκχόλμη θυμίζει Αθήνα είναι το Slussenterminalen και αυτό λόγω των διαφωνιών σχετικά με το πως πρέπει να αναπλαστεί ο χώρος.

    Φέτος δυστυχώς δεν θα έρθουμε, αλλά του χρόνου θα τα πούμε σίγουρα. Το αγαπημένο μου σημείο είναι αυτό: http://xml.nada.kth.se/~joelbb/intgru/projekt2/index.php?lang=swe

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ:

    Τελευταία πράξη

    Δωρητής οργάνων μετά την αποσύνδεσή του ο 20χρονος Αυστραλός

    Αποσυνδέθηκε την Παρασκευή από τη μηχανική υποστήριξη ο 20χρονος Αυστραλός που έμεινε εγκεφαλικά νεκρός μετά τον άγριο ξυλοδαρμό του στη Μύκονο. Η οικογένειά του, υπόδειγμα αξιοπρέπειας και μεγαλοψυχίας, δωρίζει τα όργανά του για μεταμοσχεύσεις στην Ελλάδα.

    Όπως ανακοίνωσε ο πατέρας του τραγικού τουρίστα, η καρδιά του θα μεταμοσχευτεί σε 30χρονο Αυστραλό που νοσηλεύεται στο Ωνάσειο, ενώ τα υπόλοιπά όργανά του θα δοθούν στον Εθνικό Οργανισμό Μεταμοσχεύσεων.

    Από τους τέσσερις δράστες, οι δύο βασικοί πρωταγωνιστές -ο πορτιέρης και ο παρκαδόρος του μπαρ- κατηγορούνται για απόπειρα ανθρωποκτονίας κατά συρροή, παράνομη οπλοφορία και οπλοχρησία κατά συρροή, αντιποίηση αρχής και διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών

    Μετά το θάνατο του 20χρονου, η βασική κατηγορία αναμένεται να μετρατραπεί σε ανθρωποκτονία από πρόθεση.

    Οι άλλοι δύο δράστες, οι οποίοι εργάζονταν σε παρακείμενο μπαρ και έσπευσαν να βοηθήσουν του δύο Έλληνες που καταδίωκαν τους Αυστραλούς, κατηγορούνται για απρόκλητη σωματική βλάβη και απλή συνέργεια.

    http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=924217&lngDtrID=244

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Same in many Dutch cities/towns. Up to 30% of people use their bicycles as their main means of transport.

    Here in the US, Portland (Oregon) is the bike-friendliest city, but only about 5% of its people use their bikes.

    Ολα αυτα που αναφέρεις ειναι θέμα κουλτούρας περισσοτερο αντι νόμων. Το βλεπω εδω αυτο, οτι παρ'οτι καποιοι νόμοι ειναι κοινοί, επικρατει διαφορετική κουλτούρα απο πόλη σε πολη και περιοχή σε περιοχή. Τα σκουπιδια ή τα αποτσίγαρα δεν ειναι τα ιδια παντού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Εδώ στο Πανόραμα της Θεσσαλονίκης θεωρείται must να έχεις αυτά τα τεράστια τζιπ της BMW ή της MERCEDES αλλά δεν θεωρείται must να έχεις πάρκινγκ γιατί έχεις πάρει και το μισό δρόμο στο οικόπεδό σου και έχεις μετατρέψει και το πάρκινγκ σε κατοικία και έτσι μαλώνουν ποιός θα παρκάρει στο δρόμο. Βάζουν κώνους και καπαρώνουν τη "θέση" που είναι ο δρόμος και αλλοίμονο αν παρκάρεις εκεί. Γίνονται καβγάδες, κορνάρουν στις 1 την νύχτα αν τους έχουν πιάσει τη "θέση" και διάφορα.
    Ο πολιτισμός του νεοέλληνα σε όλο του το μεγαλείο. Μετά τους Παρθενώνες έμαθαν να φτιάχνουν τσιμεντουπόλεις. Μεγάλη πρόοδος!!! Μετά θα αρχίσουν να τρων και βελανίδια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλό μήνα γιατρέ μου
    δεν κατάλαβα γιατί απορείτε όλοι, σε τι διαφέρει η Σουηδία απ την Ελλάδα, θαρρείς και οι φωτο ειναι βγαλμένες από κάποιους δρόμους της Αθήνας....λολολολολ νά χαμε να λέγαμε δηλαδη...

    Ο Δήμαρχος της Μυκόνου, ξαφνικά ανακάλυψε ότι τα μπάρ της έχουν "φουσκωτούς", λες και τον εξέλεξαν εκεί αλλά τον έστειλαν υποχρεωτική θητεία σε άλλο νησί και μας μετέφερε τις εντυπώσεις του απο κεί....θα μας τρελλάνουν οι άνθρωποι!!!

    zizugataki
    έχεις δει πως φαίνεται το Πανόραμα από το φανάρι του περιφερειακού που ξεκινάει απ το Φοίνικα?
    σαν μια απέραντη τσιμεντουπολη...
    κάποτε ηταν απ τα καλύτερα θέρετρα...πάει κι αυτό, χάλασε...πάμε γι άλλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γιατρέ μου, η κατάσταση είναι γνωστή και την κουβεντιάσαμe πλειστάκις στα μπλογκς του ΝΔ παλαιότερα.

    Δυστυχώς είμαστε γύρω στα 600 χρόνια πίσω.

    PS: Up the Irons.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ως μισός βέλγος κι επισκεπτόμενος την αραιά και πού, είμαι γνώριμος με τέτοιες εικόνες. Είναι γεγονός πως οι βόρειοι ευρωπαίοι έχουν σαφώς πολύ καλύτερο επίπεδο ζωής, αλλά εμείς οι έλληνες καμαρώνουμε πως περνάμε καλύτερα. Κόμπλεξ υποθέτω... Πράγματι: Αυτό που εντυπωσιάζει είναι η παντελής έλλειψη σκουπιδιών!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Στην αρχή πίστεψα, ότι οι φώτο, ήταν από την πατρίδα!!
    υ.γ.
    Η παραδοχή ότι η Καρδίτσα αποτελεί την φωτεινή εξαίρεση και προηγείται πολλά χρόνια της υπόλοιπης χώρας, ήταν γνωστό από πολλούς αιώνες στους κατοίκους της, όμως ελάχιστοι ξένοι το παραδέχονταν δημόσια. (και οι οποίοι θα μπορούσαν να είναι παιδιά της.........:))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ax Doctor μου,
    παρόμοιες επισημάνσεις έκανα κι εγώ όταν πήγα πρόσφατα στο Άμστερνταμ. Χώρες που σέβονται τον πολίτη, χώρες όπου οι νόμοι εφαρμόζονται, οι φόροι πληρώνονται, οι αξίες αναγνωρίζονται...
    Κατάθλιψη με πιάνει όταν σκέφτομαι εμείς τι κάνουμε???

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλημερα,
    να επισημανω οτι οι ποδηλατορδρομοι δεν υπαρχουν μονο στην Σουηδια αλλα σε ολες τις δυτικοευρωπαικες χωρες. Θα υπηρχαν και στις ΗΠΑ αλλα εκει οι αποστασεις ειναι πολυ μεγαλες για ποδηλατα.

    Αλλα δεν καθοριζεται η ποιοτητα ζωης απο την υπαρξη ποδηλατοδρομων και νησιδων ασφαλειας στις εθνικες οδους. Και η Αττικη Οδος εχει νησιδα ασφαλειας, καλυτερη απο τις σουηδικες. Σημαινει αυτο οτι εχουμε ποιοτητα ζωης στην Ελλαδα;

    Την ποιοτητα ζωης δεν την κανουν οι ποδηλατοδρομοι, ουτε τα παρκα, ουτε οι δρομοι αλλα οι ανθρωποι. Αν με ενα μαγικο ραβδι εμφανιζαμε ποδηλατοδρομους σε ολην την Αθηνα, ποιος ποδηλατης θα μπορουσε να τους χρησιμοποιησει;
    Πρωτον θα καταστρεφαμε τα πνευμονια μας απο το καυσαεριο. Δευτερον τα μηχανακια θα καταλαμβαναν τους ποδηλατοδρομους - εκδιωκοντας τους ποδηλατες. Εδω πιανουν τους πεζοδρομους, τους μονοδρομους, τα παρκα και τα πεζοδρομια. Στους ποδηλατοδρομους θα κολλησουν;

    Απο τοτε που η μητερα μου λογω ηλικιας αναγκαζεται να κυκλοφορει με μπαστουνι, δεν μπορει να βγει απο την πορτα του σπιτιου της. Μπροστα στην πορτα του πατρικου μου υπαρχει ενας συμπαγης ογκος απο σιδερικα (αυτοκινητα + δικυκλα), τον οποιο μονο ενας ορειβατης μπορει να διασχισει και να μπει στο σπιτι.

    Οι ποδηλατοδρομοι σας μαραναν; Εδω δεν υπαρχουν πεζοδρομια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. όπως πάντα αγαπητέ dralion έχετε δίκιο. Σκέφτομαι πόσο εχθρικές είναι οι πόλεις για τις μητέρες με μωρά και για τους ηλικιωμένους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Σχετικά με το περιστατικό της Μυκόνου: όσο υπάρχουν άνθρωποι που βγαίνουν, πίνουν, με σκοπό να ενοχλήσουν και να δημιουργήσουν προβλήματα στους υπόλοιπους που (νομίζουν ότι)διασκεδάζουν σε ένα νυχτερινό μαγαζί,οι μπράβοι είναι αναγκαίο κακό.Aγραφος νόμος εφόσον η αστυνομία δεν μπορεί να ελέγξει, ούτε και οι καταστηματάρχες την θέλουν στα μαγαζιά τους.
    Aυτό γίνεται σε όλο τον κόσμο.Eχω φίλους πορτιέρηδες στην Αγγλία που κάθε μέρα παίζουν ξύλο στα μπαρ με τους πιωμένους θαμώνες.
    Oταν όμως ο πορτιέρης είναι ένα κομπλεξικό άτομο το οποίο θέλει να πουλήσει μούρη κλπ και όχι να κάνει τη δουλειά του σωστά, τότε τα πράγματα μπορούν να εξελιχθούν πολύ άσχημα.
    Δεν είναι όλοι οι άνθρωποι που δουλεύουν πόρτα τα κακά παιδιά. Aντίθετα πολλές φορές είναι αυτοί που παίζουν την ζωή τους κορόνα γράμματα με τον κάθε ανώμαλο.
    Ο Σπηλιωτοπουλος είπε »Από την άλλη πλευρά, όμως, δεν είναι δυνατόν να αφήνουμε μηχανισμούς 'μπράβων' να λυμαίνονται την νυχτερινή Μύκονο»
    Στο συγκεκριμένο περιστατικό που είδε τους μηχανισμούς 'μπράβων'?.Ενα παιδί 25 ετών ήταν που του είχαν πει ,πιθανότατα,οτι όποιος κάνει μαλακία στο μαγαζί σπάσε τον στο ξύλο και θα έπαιρνε το πολύ 40 με 80 ευρω το βράδυ μέχρι τα χαράματα .
    Και όταν η φασαρία αρχίσει χάνεται ο έλεγχος .
    Οι υπουργοί δεν έχουν μπράβους?Συγνώμη για το άσχετο,γιατρε μου.Δεν ταίριαζε και πολύ με τις πανέμορφες φωτογραφίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Για τους ποδηλατόδρομους στην Αθήνα έγινε μελέτη από τον καθηγητή του πολυτεχνείου Θ. Βλαστός και έχει ψηφιστεί, απλός δεν το κατασκεύαζουν (γιατι αραγε;) Για την μελέτη [εδώ].
    Προεκλογικά ο τότε υποψήφιος δήμαρχος δήλωσε "ναι είναι επιβεβλημένη η κατασκευή λωρίδων για το ποδήλατο" [εδώ] και μετα δήλωσε ότι ναι, θα τα φτίαξουμε σαν ψυχαγωγική εξυπηρέτηση, όχι σαν μεταφορική.
    Και το καλύτερο [εδώ] κλήση 200 ευρώ σε ποδηλάτη-πρωταθλητή.
    Για να φτάσουμε το επίπεδο των σουηδών θα χρειαστούμε πολλές δεκαετίες μάλλον, μπορεί και ποτέ.
    Όπως λένε και οι ποδηλάτες : "ζωή με ποδήλατο οχι ζωή ποδήλατο".
    Θα χρειαστούμε και μια μελέτη για τα μυαλά τών κάφρων πορτιέρηδων από ότι φαίνεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Καλησπερα,
    αααααα, κατι ειχα ξεχασει σε ολη αυτην την κουβεντα. Δινω λοιπον ακομη μια πληροφορια, ειδικα αφιερωμενη στον φιλο Περαστικο:

    οι ποδηλατες στις δυτικοευρωπαικες χωρες οχι μονο εχουν μπολικους ποδηλατοδρομους, οχι μονο υπαρχουν φαναρια (και πινακιδες) που ρυθμιζουν την κυκλοφορια των ποδηλατων, αλλα εχουν και προτεραιοτητα. Μαλιστα φιλε μου - προτεραιοτητα. Την ξερει κανεις αυτην την αγνωστη λεξη στην Ελλαδα; Επειδη μαλλον δεν την ξερετε να σας την εξηγησω.

    Προτεραιοτητα ειναι οτι οπουδηποτε ενας ποδηλατοδρομος διασταυρωνεται με εναν αυτοκινητοδρομο, το οχημα επι του ποδηλατοδρομου προηγειται εναντι των αυτοκινητων. Επαναλαμβανω, τα αυτοκινητα σταματανε για να περασει το ποδηλατο.
    Αφτα τα ολιγα ενημερωτικα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Zebra Crossing!

    Στη Σουηδία ΚΑΙ δρόμους, έχουνε, ΚΑΙ ανθρώπους νομοταγείς και υπάκοους έχουνε..

    Εμείς όμως, κάνουμε την Πάπια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Dralion, στην Ελλάδα ούτε η καθολικά αποδεκτή προτεραιότητα των πεζών ισχύει πλέον. Η προτεραιότητα καθορίζεται με το "γκαζώνω και άμα τολμάς πέρνα". Μιλάμε για τέτοιο πολιτισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Όατν είχα πάει Στοκχό,μη πριν από κάποια χρόνια μου είχε φύγει η μαγκιά...

    Χίλια χρόνια μπροστά από εμάς τους τριτοκοσμικούς!

    Η καλύτερη πρόταση:
    "Οι ποδηλατοδρομοι σας μαραναν; Εδω δεν υπαρχουν πεζοδρομια."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τα μέρη στις φωτογραφίες φαίνονται πανέμορφα :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. andros, που μπορεί να βρει κανείς πληροφορίες σχετικά με την νοοτροπία της κάθε πολιτείας των U.S.A.?

    ***

    zizugataki, πολύ αστεία η εικόνα που περιγράφεις για το Πανόραμα!

    ***

    mtryfo, η διαφθορά και η διαπλοκή στην τοπική αυτοδιοίκηση είναι τόσο μεγάλη που οι ελεγκτικοί μηχανισμοί είναι ανύπαρκτοι.
    Η μόνη λύση είναι η παροχή υπηρεσιών σε άλλους Δήμους, π.χ. η Δημοτική Αστυνομία του Ψυχικού να ελέγχει για ένα μήνα τον Δήμο Βούλας κ.λπ. ώστε να μην υπάρχουν οι προσωπικές γνωριμίες ή η ευνοϊκή μεταχείριση των ψηφοφόρων επιχειρηματιών...

    doc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. dormammu, ευτυχώς δεν είμαστε τόσα πολλά χρόνια πίσω.
    Είμαστε γύρω στα 10-20 σε κάποιες περιπτώσεις.
    Π.χ. χειροτονία γυναικών ιερέων. Σε 10-20 χρόνια θα είναι εφικτό και εδώ λόγω λειψανδρείας.

    Δωρεά οργάνων τα ίδια...

    ***

    Ναυτίλε, ...ελληνοΦλαμανδός ή ελληνοΒαλλόνος;;;
    Είχα γνωρίσει βέβαια και έλληνα που ήταν ελληνοβέλγος αλλά η μητέρα του ήταν από την γερμανόφωνη μειονότητα του Βελγίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. glam, η Καρδίτσα μου άρεσε πολύ με αυτές τις εικόνες. Ο πεζόδρομος επίσης και το μεγάλο πάρκο (παυσίλυπο νομίζω το λένε) θυμίζουν ευρωπαϊκή πόλη.

    ***

    meropi, στο Άμστερνταμ που πήγα είχα μια απορία. Πως οι ποδηλάτες δεν την "άκουγαν" από τα ντουμάνια των coffee shops?
    Εγώ που δεν καπνίζω κιόλας, την "άκουσα" κανονικά μόνο περνώντας απ'έξω. Μια κρουαζιέρα στα περίφημα κανάλια του Άμστερνταμ με συνέφερε όμως...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. dralion:

    1) Κανείς δεν είπε ότι ποδηλατόδρομοι υπάρχουν μόνο στην Σουηδία.

    2) Και βέβαια αποτελεί ένδειξη ποιότητας ζωής και οδικής ασφάλειας η ύπαρξη νησίδων και διαχωριστικών στους δρόμους.
    Η επίκκληση της Αττικής Οδού νομίζω ότι συσκοτίζει παρά διαφωτίζει διότι η Αττική Οδός είναι η λαμπρή εξαίρεση και όχι ο κανόνας (δυστυχώς).
    Αν πάτε Αθήνα-Πάτρα θα καταλάβετε τι εννοώ. Και φυσικά σε όλο το υπόλοιπο οδικό δίκτυο της χώρας.

    3) Γράφετε: "Την ποιοτητα ζωης δεν την κανουν οι ποδηλατοδρομοι, ουτε τα παρκα, ουτε οι δρομοι αλλα οι ανθρωποι".

    Αν αντιστρέψω τον συλλογισμό σας θα πω: οι σοβαροί και εχέφρονες πολίτες φτιάχνουν ποδηλατόδρομους, πάρκα, δρόμους, πεζοδρόμια και μόνο οι κάφροι κλείνουν πεζοδρόμια, πετάνε σκουπίδια και ζούνε μόνο για τον εαυτό τους αδιαφορώντας για τα πάντα.

    4)Έγραψε κανείς ότι η κατασκευή ποδηλατόδρομων στην Αθήνα προηγείται αυτής των πεζοδρομίων;
    Νομίζω ότι διαθέτουμε την στοιχειώδη λογική για να βλέπουμε τις προτεραιότητες.

    5) Γράφετε: "Οι ποδηλατοδρομοι σας μαραναν; Εδω δεν υπαρχουν πεζοδρομια".

    Ένας ποδηλάτης με την ίδια λογική θα έλεγε ότι αδιαφορεί για την μητέρα σας και τον απασχολούν μόνο οι ποδηλατόδρομοι.
    Ας μην σκεφτόμαστε μόνο εξ ιδίων αλλά ας σκεφτόμαστε ως μέλη μιας κοινωνίας. Όλοι έχουν δικαιώματα.
    Και η μητέρα σας και αλλά και οι ποδηλάτες. ¨

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. resident, πολύ σωστές οι επισημάνσεις σου. Μην πάμε και στο άλλο άκρο.

    ***

    x-ray, ευχαριστώ για τις παραπομπές. Θα τις μελετήσω συντόμως.

    ***

    δ.σ. η διάβαση είναι στο Åhlens στο Sergels Torg? Ωραίες οι φωτο και πολύ καυστικές!!!

    ***

    Γιάννη, κάθε χρόνο που πάω στην Σουηδία μου φαίνεται και πιο όμορφη!

    ***

    kelsos, το ...ρεπορτάζ στόχευε στην οργάνωση της κοινωνίας της Σουηδίας. Σε επόμενο ποστ θα δείξω και τις φυσικές ομορφιές (δυστυχώς δεν μπορώ να βάλω φωτό με σουηδέζες γιατί θα ...χορέψει η παντόφλα από τη σύζυγο!!!).

    doc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Αγαπητέ doctor νομίζω ο πιο χαρακτηριστικός δρόμος της "άλλης Ελλάδας" είναι η Αντιρρίου-Ιωαννίνων και το σύντομο ανέκδοτο που λέγεται "Ιόνια Οδός". Καθώς επίσης και ο δρόμος Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας όπου χρησιμοποιούμε ακόμη τους μουλαρόδρομους που χρησιμοποίησε ο ελληνικός στρατός κατά τον ελληνο-ιταλικό πόλεμο.
    Οπότε όταν λέμε ανάπτυξη της "περιφέρειας" οι λαοί στους οποίους μεταλαμπαδεύσαμε τον πολιτισμό μας π.Χ. θα το ακούν και θα σκάνε στα γέλια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Δεν ξέρω αν η Σουηδία είναι ο ιδανικός κόσμος που μπορεί να φαντάζεται ο καθένας μας, ούτε είναι σωστό να συγκρίνουμε την Αθήνα των 4 εκατ. με την Στοκχόλμη του 1 εκατ. Πάντως προσωπικά τους θαυμάζω πολύ τους Σουηδούς, όχι μόνο γιατί έχουν μια υπέροχη πρωτεύουσα (και ποδηλατόδρομους), αλλά κυρίως γιατί δεν είναι μίζεροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Είναι που οι βάρβαροι δεν έχουν ανακαλύψει τον κινητήρα.

    Εγώ για να μαι ειλικρινής σε αυτό το ποστ έκλαψα, όχι στο προηγούμενο. Από τη ζήλεια μου.

    Ναύπλιο, ή καλύτερη πόλη της ελλάδος. Οι καλύτεροι άνθρωποι και όλο σχεδόν το κέντρο πεζοδρομημένο. Τι άλλο να ζητήσω;

    Που θα πάει, έτσι όπως παει η βενζίνη και στην Αθήνα ακόμα, θα βλέπουμε σε λίγο ποδήλατα ακόμα ακι στην αττική οδό. Αμ πως!

    Και στην Ολλανδία πως νομιζετε ότι ξεκίνησαν; :)

    Λέξη της ημέρας: weucgn

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. zizugataki, εδώ οφείλουμε να πούμε ότι και η μορφολογία του εδάφους δεν βοηθάει, ειδικά στην Ήπειρο.
    Όμως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρέπει να υπάρχουν αξιοπρεπείς δρόμοι, έστω και στενοί.
    Ενώ στα μέρη μου στην Βόρεια Ελλάδα οι δρόμοι είναι αεροδρόμια λόγω του κάμπου.
    Η διαδρομή π.χ. Αλεξανδρούπολη-Φέρες ζήτημα είναι να έχει 10-15 στροφές και μιλάμε για 20-25 χιλιόμετρα (δεν θυμάμαι ακριβώς).
    Η δε Εγνατία είναι πολύ ωραίο έργο και ο πήχυς ανεβαίνει ψηλά. Έτσι οι ίδιοι οι πολίτες, έχοντας μέτρο σύγκρισης στην ίδια τους τη χώρα θα είναι απαιτητικοί στους τύπους που υπόσχονται να φέρουν θάλασσα ή να χτίσουν γεφύρια πάνω από ανύπαρκτα ποτάμια...

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. σοφία, άντε να συγκρίνουμε την Αθήνα με το Βερολίνο, με το Παρίσι, με το Λονδίνο.
    Το ίδιο δεν είναι;

    Όσο για την Στοκχόλμη, αγγίζει τα 2 εκατομύρια πλέον:

    "Today Stockholm Municipality is the largest of the municipalities of Sweden, with a population of 795,163 (December 2007), and Stockholm urban area with a population of 1,252,020 (2005) is Sweden's largest continuously built-up area. The metropolitan area of Stockholm has a population of 1,949,516 (December 2007), thus making it the most populous city in Scandinavia" [wikipedia].

    Και όντως, οι Σουηδοί είναι πολύ cool και καθόλου μίζεροι.
    Και στο alcohol είναι οι μόνοι που μπορούν να συναγωνιστούν τους άγγλους και τους Ιρλανδούς!!!

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. darkwhisper, Ναύπλιο! Ναι, το ξέχασα. Είναι από τις αγαπημένες μου πόλεις.

    Για την Αθήνα πάντως θα ήταν πάρα πολύ ωραίο όλη η Πλάκα και η περιοχή γύρω από την Ακρόπολη να πεζοδρομηθούν. Η Διονυσίου Αρεοπαγίτου όταν πεζοδρομήθηκε άλλαξε πολύ την εικόνα της περιοχής.
    Και σήμερα, όλοι αυτοί που αντιδρούσαν, σήμερα χαίρονται έναν ήσυχο πεζόδρομο στην θέση ενός πολύβουου δρόμου.

    Έβαλα στο google τη λέξη "weucgn" που έγραψες και δεν επιστρέφει τίποτα. Πλάκα με κάνεις;;;;;;;;;;; λολ

    doc

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Και να σκεφτείς ότι είναι μία χώρα που δεν επιτρέπει με τον καιρό πυ έχει το ποδήλατο όλο το χρόνο. Κι όμως το χρησιμοποιούν και το χειμώνα. Αλλά, εδώ το αυτοκίνητο είναι μαγκιά, είναι μέσο επίδειξης, τρόπος για να ρίξουμε γκόμενες και να μπούμε στο μάτι των γειτόνων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Doc wrote:
    andros, που μπορεί να βρει κανείς πληροφορίες σχετικά με την νοοτροπία της κάθε πολιτείας των U.S.A.?
    ....

    Καλή ερώτηση. Πρέπει να το σκεφτω... Αν κανω την ιδια ερώτηση για την Ελλαδα, τι θα έλεγες?

    Νομίζω οτι καλύτερο μέτρο ειναι πως εκφράζονται πολιτικά οι πολίτες. Δεν ειναι απόλυτο, αλλά δείχνει πως σκέπτονται (ή δεν).

    Προσωπικα εγω αισθάνομαι πολύ πιο άνετα σε κοσμοπολιτικες περιοχές γιατι και οι ανθρωποι ειναι πιο ..ανετοι και υπαρχουν πολλά ενδιαφέροντα γύρω.

    Ειχα προσφατα μια τετοια συζητηση με φιλους, που θα μπορουσαμε να μεναμε στις ΗΠΑ. No surprise, but only a few cities and fewer states came up...

    New York,New Jersey, Boston and Massachussetts, parts of New England, Seattle & vicinity (Washington State), Portland (Oregon), San Fran, et al (California), Chigago (maybe), and a few others. All cosmopolitan centers, with culture, techology, science, education, good diversity, and progressive politics.

    Of course, if you want some religious fervor, absolutism, and shunning of the "others" Utah might be a great place for you....(not you Doc!)

    Θα επανελθω εαν σκεφτω η βρω κατι πανω στο θεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Doctor doctor.
    Που ζεις?
    Την ξέχασες την φανέλα του Ελληνάρα?

    "Όταν εσείς ανακαλύπτατε το σουβλάκι εμείς είχαμε χοληστερίνη!!!!"

    Συμφωνώ απόλυτα για τις πεζοδρομήσεις.
    Τα ίδια λεω και για τον ταλαίπωρο τον Πειραιά αλλά πού!
    Πεζοδρόμηση το κέντρο του Πειραιά ποδηλατόδρομους, και χρήση περιμετρικά του Δήμου mini bus!
    Τόσο δύσκολο είναι ρε γαμωτο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Άσχετο σχόλιο, (μικρό, όμως):
    Υποψιάζομαι, πώς ετούτος δώ ο αριθμολάγνος, ετοιμάζει κάτι, για τίς 08-08-08 και ώρα 08:08,08
    Ή κάνω λάθος;;
    Θα πρέπει να ξυπνήσω νωρίτερα, για να συντονιστώ με ώρα Ελλάδας..

    δ.σ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. δείμος του πολίτη said...
    Αλλά, εδώ το αυτοκίνητο είναι μαγκιά, είναι μέσο επίδειξης, τρόπος για να ρίξουμε γκόμενες και να μπούμε στο μάτι των γειτόνων.

    5 Αύγουστος 2008 12:37 μμ

    *******

    Πολύ σωστά φίλε Δείμε. θα το ονόμαζα προέκταση του πέους για μερικούς. Γι'αυτό και αυτή η μανία με την αγορά ογκωδών τζιπ- προς αναπλήρωση άλλων ...μειονεκτημάτων (!).
    Τώρα όμως με την αύξηση της τιμής, κάτι φίλοι με SUV ξαναπήραν το Φιατάκι διακριτικά και μουλωχτά...

    doc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. andros, για την Ελλάδα το μόνο που έχω να πω είναι ότι αυτή η ιστορία με το Μακεδονικό έχει κάνει τους Θεσσαλονικείς (όχι όλους φυσικά) πιο κλειστοφοβικούς και άρα πιο ευάλωτους στα λαϊκίστικα κελεύσματα του Παπαθεμελή, Παπαγεωργόπουλου, Ψωμιάδη, Άνθιμου, Καρατζαφέρη κ.λπ.
    Και σίγουρα οι κοσμοπολίτικες περιοχές είναι φορείς αλληλεπίδρασης ιδεών και ρευμάτων, ενώ παραδοσιακά η επαρχία είναι πιο συντηρητική.

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. Stavros Katsaris, ο Πειραιάς όσο πάει και υποβαθμίζεται και ειδικά ο χώρος γύρω από το λιμάνι βρωμάει απαίσια, οι δρόμοι είναι βρώμικοι και το κιτσαριό των επιγραφών του κάθε πικραμένου δίνει μια τριτοκοσμική εικόνα.
    Λύσεις υπάρχουν, αλλά ο έλληνας δεν θέλει να αποχωριστεί το αυτοκίνητό του ούτε στιγμή...

    ***

    δ.σ. ο Πόντικας κάτι θα ετοιμάσει σίγουρα. Αλλά τον προλάβανε οι Κινέζοι που θα αρχίσουν την τελετή έναρξης στις 08/08/08 και ώρα 08:08:08!

    doctor

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Οι Σουηδοί, τι να κάνουν οι άμοιροι.
    Ακόμα και τα Τίρανα Δημήτρη καλλίτερα είναι απ΄την Αθήνα.

    ΥΓ Σχόλιο του Διαβόλου: Οι λεβεντομαλάκες greek lovers απαντούν αυτάρεσκα ότι οι γυναίκες μάλλον προτιμούν το ελλάντα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Σχετικά με το 08-08-08 , στο Πεκίνο,θα δείς πως ο Πόντικας,όλα τά ΄χει προβλέψει..
    Όταν ο Πρόεδρος της Ολυμπιακής Επιτροπής αναιβεί πάνω στην εξέδρα για να κηρύξει την έναρξη,κι αρχίσει να μετράει μέχρι το δέκα, και πεί το "φτού και βγαίνω" -(έχεις παίξει κρυφτό όταν ήσουνα πιτσιρικάς Doc?),τότε ο Πόντικας έχει ήδη πατήσει το μαγικό του κουμπί, και το πόστ ειναι έτοιμο με 888 λέξεις..

    Άσε δε που θα κάνει μήνυση στούς Κινέζους ..


    χα χα χα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Καλά πως ζούν αυτοί οι άνθρωποι?????
    Ακόμη με τα ποδήλατα είναι???
    Ούτε ίχνος μαγκιας???Χαίρομαι γιατί εμείς είμαστε έτη φωτός μπροστά απο αυτούς...Τέρμα τα γκάζια, τέρμα τα σκυλάδικα κι οποιον πάρει ο χάρος...
    Σοβαρά τώρα...Μια καλή ιδέα θα ήταν ένα post σε συνέχεια του συγκεκριμένου, με θέμα πως το περιβάλλον και οι συνθήκες διαβίωσης επηρεάζουν την διαμόρφωση του χαρακτήρα ενός ατόμου (κάτι που είναι προφανές...).Επίσης μια καλή ιδέα είναι ένα post με εικόνες απο την πόλη που ζούμε για να γίνονται και οι συγκρίσεις, αλλά και για να δώσουμε και ελαφρυντικά στον εαυτό μας για την συμπεριφορά μας καθημερινά, πράγμα που επίσης έχουμε πολύ μεγάλη ανάγκη εμείς οι έλληνες....

    Y.S.Πρόσφατα βρέθηκα στην Ιταλία...παντού πράσινο ακόμη και στο κέντρο της Ρώμης...Εικόνα αποκρουστική που θα έκανε έναν έλληνα κατασκευαστή-εργολάβο να ντρέπεται για λογαριασμό των Ιταλών συναδέλφων του που δεν μπορούν να προσαρμόσουν την Ιταλική νομοθεσία στα μέτρα τους, όπως κάνουν αυτοί στην ελλάδα...
    (επίσης σε αυτό το ταξίδι ανακάλυψα ότι το ''ούνα φάτσα-ούνα ράτσα'' είναι καθαρά ελληνικό μύθευμα,γιατί οι Ιταλοί φαίνεται να ζούν σε ένα οργανωμένο κράτος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. βασικέ, άνοιξα και θέμα προς τιμήν του εκπληκτικού ποστ που ανέβασες!

    ***

    δ.σ. λες ο Πόντικας να έφυγε από το Λονδινο και να πήγε στο ...Πεκίνο;;;


    ***

    giati baba, ίσως το ούνα ράτσα ούνα φάτσα να αφορά την νότια Ιταλία γιατί κι εγώ που πήγα στο Μιλάνο δεν είδα κάτι που να θυμίζει Ελλάδα.
    Περιμένω φωτογραφίες από το ταξίδι!

    doc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. "ΕλληνοΦλαμανδός" ... για να σου φύγει η απορία.
    Γιατί; Έχει σημασία;
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. Ναυτίλε, έτσι ρώτησα από περιέργεια διότι αυτή την εποχή γίνονται πράγματα και θάματα στο Βέλγιο μεταξύ Φλαμανδών και Βαλλόνων.

    Παρεμπιπτόντως χθες σε παρέα ήμουν με ...ελληνοφλαμανδούς κατοίκους Βρυξελλών!!!

    doc

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. "Παρεμπιπτόντως χθες σε παρέα ήμουν με ...ελληνοφλαμανδούς κατοίκους Βρυξελλών!!!"

    Οι Φλαμανδοί στις Βρυξέλλες δεν είναι ούτε το 5% του πλυθησμού και μέχρι τη μεταρύθμιση που έγινε στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας ήταν σχεδόν αδύνατο να συναντήσεις Φλαμανδούς στις Βρυξέλλες. Πλεόν δεν βλέπεις πολλούς αλλά συναντάς δίγλωσσες και τρίγλωσσες (έχουμε και τα Αγγλικά τώρα πια) πινακίδες συνέχεια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. Τι όμορφο ποστ..
    Απο τη μια αναταση για αυτο που βλεπεις,..απο την αλλη πικρα για αυτο που ζεις εδω περα......
    Πολυ ομορφα ταξιδεψα..
    Θα περασω και απο τα blog που αναφερεις..
    Καλησπερα doc!

    ΑπάντησηΔιαγραφή